شستشوی فرش دستباف

/شستشوی فرش دستباف
شستشوی فرش دستباف2019-12-22T12:59:15+03:30

فرش یکی از مهمترین وسایل خانه در زمینه زیبایی و دکوراسیون است. این شی گران‌قیمت و زیبا در خانه‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. حال اگر این فرش، فرش دستباف باشد این اهمیت و حساسیت دوچندان خواهد شد. چرا که هم بسیار گران‌تر است و هم بسیار حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر.

اهمیت شستشوی فرش دستباف

همانطور که مراقبت از این نوع فرش‌ها بسیار مهم است، شستشوی آنها هم بسیار حائز اهمیت است. چه بسا که دیده شده است فرش‌های دستباف هنگام شستشو دچار مشکل شده و آسیب‌های فراوانی از جمله درهم‌شدگی رنگ، پارگی و آسیب‌دیدگی تار و پود برای آن اتفاق افتاده است که بی‌شک این خسارات یا قابل‌جبران نیست یا به سختی و با صرف هزینه و زمان زیاد، جبران می‌شود.

شستشوی فرش

شستشوی فرش دستباف در قالیشویی پیروزی

در پی این مشکلات، پس بهتر است برای شستشوی فرش دستباف، این فرش‌های گران‌بها را به قالیشویی‌ها بسپارید چرا که تخصص آنها در این زمینه است و با استفاده از دستگاه‌ها و شوینده‌های مخصوص، فرش شما را می‌شویند و سلامت آن را تضمین می‌کنند.

مراحل شستشوی فرش دستباف در قالیشویی پیروزی

در قالیشویی پیروزی، شستشوی فرش دستباف طی چند مرحله انجام می‌شود که از قرار زیر است:

غبارگیری: ابتدا فرش به وسیله دستگاه، غبارگیری می‌شود و گرد و خاک آن از بین می‌رود. البته در یکسری از قالیشویی‌ها این کار به صورت دستی انجام می‌شود، اما در قالیشویی پیروزی، غبارگیری با استفاده از جدیدترین امکانات و ماشین آلات انجام می‌شود و با استفاده از دستگاه ضربه زننده، این کار انجام می‌شود. البته این دستگاه قابل تنظیم است چرا که نوع فرش‌هایی که در آن قرار می‌گیرد متفاوت است و باید قدرت و شدت دستگاه تنظیم شود تا فرش مورد نظر آسیب نبیند.

اگر فرش، کهنه باشد این دستگاه با شدت کمتری فعال می‌شود و اگر نو و سالم باشد با شدت بیشتری کار غبارگیری را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است این دستگاه‌ها علاوه بر غبارگیری فرش آنها را پرزگیری هم می‌کنند و پرزهای اضافی که در فرش‌ها بسیار است را می‌گیرد و در نهایت فرشی یک‌دست و بدون پرز و بدون گرد و غبار تحویل می‌دهد.

شستشو: در این مرحله فرش، آماده برای شستشو می‌شود. این شستشو در قالیشویی‌ها به دو صورت انجام می‌شود.

دستی

ماشینی

در قالیشویی پیروزی شستشوی فرش‌های دستباف با بهترین دستگاه‌ها انجام می‌شود. این دستگاه‌ها با استفاده از فرچه‎هایی که دارد سطح فرش را ابتدا می‌شوید و سپس با استفاده از برس‌هایی که در دستگاه وجود دارد به صورت دورانی فرش را شستشو می‌دهد.

شستشوی اسلامی

پس از اینکه سطح داخلی فرش هم شسته شد با استفاده از دستمال‌هایی سطح آن آبگیری می‌شود تا رنگ‌ها با هم تداخل پیدا نکند.

شستشوی فرش در قالیشویی پیروزی به صورت اسلامی شستتشو می‌شود و با استفاده از آب کر که بر روی فرش جاری می‌شود، فرش از هرگونه نجاست پاک شود.

میتونم به شما کمک کنم !؟
ارسال