رفوگری چیست و شامل چه بخش‌هایی می‌شود

//رفوگری چیست و شامل چه بخش‌هایی می‌شود

افراد زیادی در رابطه با فرششان دچار مشکل می‌شوند. رفوگری مانند تمیز کردن و شستن فرش نیست که خودتان بتوانید این کار را انجام دهید. برای انجام رفوگری بی‌شک باید منتظر کمک باشید چرا که رفوگری در واقع تعمیر فرش است که این تعمیرات احتیاج به خدمات تخصصی دارد و این کار صرفا از عهده متخصص برمی‌آید.

تعمیر فرش

به طور معمول با گذشت زمان، یک فرش طی پیاده‌ روی مداوم دچار خرابی و ریزش می‌شود. در این ریزش و صدمه الیاف و رنگ‌های مختلف ممکن است دچار مشکل شوند، همچنین حاشیه‌ها و لبه‌های فرش و دیگر قسمت‌های آن. این حالت فقط رفوگران حرفه‌ای واجد شرایط را می‌طلبد تا بدانند فرآیندهای تعمیر صحیح چیست. لطفاً سعی نکنید خودتان فرش با ارزشتان را تعمیر کنید، چراکه ممکن است آسیب بیشتری وارد کنید.

تعمیر حاشیه

حاشیه‌ها و لبه‌های فرش فقط برای تزئین نیستند بلکه حائل و پایه فرش است که اگر کشیده، پاره شده یا آسیب دیده باشد، می‌تواند باعث باز شدن بافت فرش و در نهایت پارگی فرش شود. متأسفانه، حاشیه‌ها عموما اولین قسمت از فرش هستند که آسیب می‌بینند. اگر حاشیه فرشتان آسیب دیده رفوگران چیره‌دست این کار را حل کرده و با حاشیه‌زنی و حاشیه‌بافی مشکل فرشتان را حل می‌کنند.

رنگ آمیزی مجدد

نور مستقیم خورشید، قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش و ساییدگی و پارگی ناشی از پاخوردگی زیاد، همه می‌تواند رنگ فرش شما را محو کند. در بخش رنگ‌آمیزی فرش این مشکل حل شده و فرش‌های رنگ و رو رفته دوباره رنگ می‌شوند.

در این بخش فرش‌هایی که دچار مشکل رنگ از قبیل رنگ پریدگی و یا مخلوط شدن رنگ‌ها با هم هستند، ترمیم شده و رنگ می‌شوند. رنگ آمیزی، ظاهری تازه و جوان‌تر به فرش می‌بخشد. ممکن است فرش بیش از یک‌بار رنگ آمیزی شود تا بهترین ظاهر ممکن را پیدا کند. ممکن است شما بخواهید همان رنگ، یا رنگ کاملاً جدیدی ایجاد شود.

پیرایش فرش

از آنجا که فرش کهنه می‌شود، ممکن است سایش و پارگی الیاف شروع شود. فرش‌هایی که در مناطق پرتردد خانه شما قرار دارند، زودتر از سایر قسمت‌ها آسیب می‌بینند.

استفاده مداوم از فرش در خانه‌ها اغلب می‌تواند منجر به آسیب و سایش شود. در بخش پیرایش فرش، آسیب‌های جدی‌تر مانند پارگی‌ها اغلب ممکن است ترمیم شود، یا به عنوان آخرین راه‌حل، فرش‌های آسیب دیده ممکن است بدون اینکه طرح آن دست بخورد پینه زده شود.

بیدزدگی

چه فرش شما از الیاف طبیعی باشد، چه مصنوعی یا ترکیبی از آن، همه آن قابل تعمیر است. نگران نباشید اگر فرشتان با بیدزدگی دچار مشکل شده است چراکه می‌توان قسمت های بیدزده را دوباره بافت.

فرش توسط بید یا حشرات موذی دیگر در معرض خطر قرار دارد، متخصصان این زمینه فرش را ارزیابی می‌کنند و یک برنامه مراقبت مناسب به شما ارائه می‌دهند.

سفید کردن حاشیه

حاشیه بخشی از فرش است که به طور معمول کثیف‌تر می‌شود و همچنین بیشترین زمان و مهارت لازم را برای تمیز کردن می‌برد. گاهی این حاشیه‌ها با تمیزکاری و شستشو سفید نمی‌شوند و احتیاج به حاشیه‌زنی دوباره دارند که این کار در بخش سفید کردن حاشیه انجام می‌شود.

2019-12-22T15:18:01+03:30

Leave A Comment

میتونم به شما کمک کنم !؟
ارسال